כיצד ניתן לאתר כספים אבודים?

יש המון כסף בישראל ובעולם שמגיע ושייך לאנשים רבים, ומתחלק בגדול לשתי קטגוריות – קטגוריית הירושות האבודות וקטגוריית מעלימי הכספים בסכסוכים משפחתיים ועסקיים. את הקטגוריה הראשונה עוד איכשהו אפשר להבין. אנשים רבים מדי אינם יודעים שמגיעים להם כספים שמעולם לא ידעו על קיומם, רק משום שהם אבדו אי שם במסתרי המערכות הבנקאיות והמערכות הממוחשבות של גופים פיננסיים רבים. בעיית הכספים האבודים האלה נשמעת כמו אגדה אבל בבנק ישראל ובמשרד האוצר ידוע על מיליונים רבים ששוכבים או בחשבונות פנסיה ובחשבונות בנק שכוחים שלא נדרשו מעולם, כי בעליהם נפטרו מבלי לספר ליורשיהם, או בקופות גמל ובקרנות פנסיה ובביטוחים שונים שסבך הבירוקרטיה העלים אותם לתוך קופות החברות שמחזיקות בהם ולא משחררות בקלות.

כספי ירושה שנעלמים
יש גם אנשים שמשתמשים בתעלולים ובטריקים שונים על מנת להסתיר מהיורשים החוקיים שמגיעים להם כספים בגלל כל מיני תקנות והוראות, אבל גם משום שאותם יורשים כלל לא העלו על דעתם שיכולים להיות להם כספים שמגיעים להם, משום שמעולם לא נהגו לדבר על כספים אלה בבית או במשפחה. כמו כן, יש תמיד את היורשים הרחוקים של קרובי משפחה גלמודים שלא שמרו על קשר ולכן גם אינם יודעים שעל פי חוק הם היורשים. כשהמדינה אינה מנסה לאתר אותם על פי חוקי הירושה שמחייבים זאת, היא יורשת במקומם את הכספים ולכן חשוב להכיר ולדעת מה מגיע לכם והיכן. על ידי היעזרות בשירותים של חוקר פרטי טוב ומיומן גם בהפקת מידע ממאגרי המידע הממוחשבים אפשר לעלות על כספים כאלה, במיוחד אם יכולים לתת לו את הפרטים המשפחתיים.

העלמות כספים פליליות
הקטגוריה של מעלימי הכספים כתוצאה מסכסוכי משפחות ועסקים קשורה גם היא לעבודה של חוקר פרטי.  רק הוא יכול לתחקר את החושדים בכך שהועלמו מהם כספים ולהוציא את השמות כדי להתחקות אחריהם ואחרי שובל הכספים והנכסים שלהם. זה מוכר בעיקר מסיפורי גירושין שונים שבהם בני זוג מעלימים נכסים שצברו במהלך החיים המשותפים על מנת לא להתחלק בהם בזמן הגירושין. זה יכול לקרות גם במהלך הנישואין עצמם כחלק מבגידה שבה גם מבריחים כספים.

מעלות וגניבות
חלק גדול מהעלמות כספים כאלה יכול לקרות בין שותפים לעסקים או בין חברות לבין עובדים בכירים שהייתה להם גישה לכספים אלה והם נעלמו כתוצאה מגניבה ומעילה. במקרים כאלה יש להפעיל בכל מקרה חוקר פרטי משום שהחברה עלולה לקרוס או לשלם קנסו והיא חייבת לדווח על זה בכל מקרה לרשויות ולמשטרה. זה כרוך גם בענייני פלילים כמובן, אבל מלבד הגשת תלונה למשטרה וטיפול בהליכים משפטיים רצוי גם לאתר את הכספים האבודים כדי להחזיר אותם לחשבון ולנכסי החברה. את זה עושים בפעולות בילוש ממושכות בצורה סמויה כדי שאפשר יהיה להתקרב לעבריינים מבלי שיחשדו ויבריחו את הכספים שוב. למרבה המזל, הדיגיטל שולט כעת במערכות הכספים ומקל על חלק מעבודת המעקב והאיתור.

אולי יעניין אותך

דילוג לתוכן